this is brazilll!!!

Entry seterusnya ni aku nk cite pasal masa masa indah aku kt brazil..event ni berlaku masa aku praktikal kt atas kapal aku yg kedua,Bunga Kasturi Dua,VLCC..besar kapal nihh,tak caya nnt korg try google sendiri..nak dipendekkan cite,aku sampai ke brazil ni lebih kurg 2 bulan sebelum aku habis praktikal..masa tu kapal nk loading minyak..apa apa pun biar aku belanja korg view port yg aku masuk tu dulu..layann
view dari bridgewing


aku nampak gemuk dalam gambar ni

amacam? Cantik kan view tempat ni? Aku pun terpesona jugak la masa memula sampai tu..hahaha..okay,sekarang aku nak cite pasal pengalaman aku ‘terjun’ kt brazil ni pulak..kitorg stay kt brazil ni dalam 5 hari which is consider agak lama untuk kapal tanker..so,bile dah dpt port stay yg lama ni,rugi la la kalau tak ‘terjun’ kan..pendek cite,hari kedua port stay,habis je duty,aku n beberapa lagi crew yg off duty terus terjun..duty aku 4-8 so,lebih kurg pukul 9 pagi lps sesiap sume,bekfes, kitorg pun terus ‘terjun’ ke brazil..dari port yg kitorg duduk tu, kitorg kene mintak transport service dulu baru boleh keluar dari port sbb port ni besar gile so nak keluar ke pagar depan tu mmg jauh..lps tu perjalanan ke bandar pulak ambik masa lebih kurg 45 minit menaiki bas yg disediakan.
Sesampai je kat bandar centrio tu,kitorg terus mula menjelajah..bandar ni kecik je tapi tak kurg tarikan pelancongan dia,,memacam yg korg nak korg boleh dpt kt sini plus ade banyak tempat  bersejarah yg korg bo;eh visit..lps tu org brazl ni siyes baik gila pastu barang2 kt sini murah gilaaa..makanan pun sedap2 sumenye..aku boleh gerenti korg takkan rasa rugi kt sini..

kadet dek amirul & kadet enjin aidil

this is brazilll!!!
Hmm,aku pun takde idea nk tulis apa dah..pendek kata la, brazil ni mmg antara tempat yg paling best yg aku penah lawat,,kalau ade rezeki lagi,aku harap2 la aku boleh jejak kaki kt sini lagi.Aminn~..sekian,choww~

Comments

Popular posts from this blog

Tony Fernandes - Leadership in Organization

Pemimpin Islam: Syarat syarat menjadi Khalifah

KUIH MUIH TRADISIONAL