sehari di tembok besarr

Akhirnya,sampai jugak mood aku nak buat entry untuk blog kelas ni..dah nak sampai dateline barula sampai mood nak buat entry..haishh,aku pikir bende ni involve dgn markah final exam je, kalau tak memang kirimsalam jela aku nk buat entry ni..(sorry mem. Hanim sbb ckp mcm ni ) ..hahhaha..okayla,cukup dgn mukadimah kata..entry first aku ni, aku nak cita pasal pengalaman aku kt negara tembok besar,china..dah masuk karier perkapalan ni,Alhamdulillah dpt la rasa nak jalan2 kt negara org,free of charge pulak tu..kalau nk pegi sendiri.mmg susah laa sbb aku pun bukannye dtg dari keluarga tokey balak or tokey emas..hahaha.Nak dipendekkan cerita,aku dapat sampai kt china ni sbb kapal nak discharge masa tu and memang rezeki aku agaknya,name aku naik  untuk sign off kt china..fuhh,perasaan dia tu, mmg tak boleh nak digambarkan la..yela setelah 7 bulan berpenat lelah membanting tulang kt tgh laut,korang bayangkan jela kan,akum alas nak ckp banyak.hahaha..okay okay,sambung balik kat main topic aku tadi..aku nk share dgn korg pengalaman aku kt china ni,walaupun sehari jee,tapi mmg aku enjoy sehari tu to the maximum la..hahaha
kami di chinaa


 Gambar yg first ni aku snap kat depan bangunan pentadbiran tempat yg aku nak off tu..kalau kat malaysi kire mcm pejabat daerah la kot,hahaha..dalam gambar tu,aku yg pakai baju biru,yg baju hitam tu AB aku and yg sorg lagi tu 4th engineer kt kapal aku..depa dua org Malaysia n depa off sekali dgn aku..berikutnya aku akan payung korang bebrapa lagi gambar n short story pasal gambar tu ye..enjoyy.
acah acah logo runningman
dalam gambar ni pulak masih kami bertiga sbb kitorg mmg rapat gile la time kt ats kapal..Bromance la org putih kate,hahaha..gambar ni pulak aku snap dekat taman rekreasi berdekatan dgn bangunan pentadbiran tu..pening jugakla nk pikir pose ape nak digayakan.last2 pose ni jugak yg dipilih..tapi bile tgk 234 kali,style jugak pose kitorg ni kan..okay,beralih ke
gambar seterusnya…..

stabakkk

dah penat bejalan.mestila lapar n dahaga kan..soo,disebabkan mcm susah sikit nk cari restoran yg halal,kitorg decide pi starbucks jee..kat stabak ni kitorg makan kek n mcm bese minum air stabak la kan..dalam gambar tu selain kami bertiga,yg sorg lagi kt tepi tu cadet enjin,first ship..dia pun off sama dgn kami jugak..

pose bergaya




Lastly, aku payung korg gambar 3 musketeers of kasturi 2 yg meletopp nii..hahaha,,sekiann~

Comments

Popular posts from this blog

Tony Fernandes - Leadership in Organization

Pemimpin Islam: Syarat syarat menjadi Khalifah

KUIH MUIH TRADISIONAL