tadoommmm mariii

Entry kedua ni aku nk cite pasal short getaway aku dgn kwn2 skolah menengah aku kt tadom..act,kitorg mmg dah lama nak lepak sesame tapi disebabkan memasing sibuk dgn study pastu aku pulak mencari rezeki n pengalaman kt laut,plan kitorg ni asik tergendala jee..so,nak dipendekkan cite,pada suatu hari yg indah,aku n bebrapa org lagi kwn aku bergerak ke tadom..lokasi tadom ni senang je nak jumpe sbb boleh nampak dari tepi jalan..kitorg pilih tadom ni sbb kos efektif pastu tempat dia pun takdela jauh sgt..act,tadom ni bekas lombong bijih timah yg telah dibangunkan menjadi satu tempat rekreasi keluarga..main attraction kt tadom ni ofkos la lombong dia tu,tempat org boleh mandi manda.hahaha..berikut adalah beberapa foto berserta kapsi yg boleh menceritakan sedikit sebanyak pasal pengalaman aku kt tadom hill resort.

tiga kanak kanak riang
 Mcm yg korg boleh nampak kt dlm gambar,tu la dia lombong tadom..gambar ni aku snap sebelum kitorg terjun ke dalam..even aku bertiga je dlm gambar n,tapi ade lagi kwn2 aku yg lain yg join sama.

selfie atas air
sebelum aku lupa.kalau korg nk mandi tasik ni,korg wajib pakai lifejacket sbb tasik ni dalam gila..even korg terer mcm mana sekali pun swimming,kalau tak pakai lifejacket ni depa tak bagi korg terjun..selain dari mandi manda kt tasik,kt tadom ni jugak korg boleh buat memacam event lagi sbb dia kira mcm campsite jugak..korg boleh camping n bbq jugak kt sini..fee dia pun tak mahal..


terapunggg tengah lombong



sceneric view

selfie la dulu sebelum terjun



duk merenung nasib time sunset

last sekali,antara moment yg paling best skali kt sini..mcm yg korg boleh Nampak kt dlm gambar,time sunset dia la..serius cantik gile view dia dari tempat aku snap gambar ni..sekian sahaja coretan aku psl tadom ni..kalau aku nk cite lagi mmg takkan habis..ape pun aku suggest la korg dating tadom ni..sekiann..

Comments

Popular posts from this blog

Tony Fernandes - Leadership in Organization

Pemimpin Islam: Syarat syarat menjadi Khalifah

KUIH MUIH TRADISIONAL