What a pitstop..!

As a seafarer memang kita akan transit macam2 jenis airport at certain countries. But this is one of the awesome airport yang aku pernah transit. Aku transit kat sini bukan untuk sign on or sign off kapal tapi ada la destinantion aku pergi untuk belajar tentang life. Cewahh..!
Apa la yg best sgt kan airport ni kn sampai nak buat 1 entri pasal dia. Haaa, ni yg nk cerita ni. First of all aku nak cakap Singapore ni sangat bersih walaupun orang2 dia agak sombong sikit.
clean MRT station

No worries, ignore..!So, airport ni ada 3 terminal which is connected by train aka skytrain. Nk cerita by terminal tapi dah bercampur. So aku cerita je la based on gambar. Masa sampai tu aq search nearest event and ada event dkat convention center Singapore which x jauh pun dari airport, just selang brpa mrt station je. Since aku ada banyak sangat masa untuk dihabiskan, maka aku pun menuju puncak kemelilauan.
Luckily ada 4 event masa tu, car show, gadgets, baby stuff and barang rumah. Dah minat kereta mmg awesome la event2 cmni. So dkat sini ada macam2 offer brg2 kereta and also kereta2 baru. Ada pulak kereta favourite aq Nissan silvia kt sni. Yang lagi awesomenya Nissan silvia ni modified untuk drift. Setting dia baik pya..!!umppphhh...!
Nissan Silvia S13 and S15

new cars

Additionally, kereta paling susah nak Nampak kat Singapore is proton which aku xnampak langsung dekat luar convention center ni.
Gadgets punya show quite gempak sebab offer bukan setakat durian runtuh tapi offer pokok runtuh. Ada yg bidding, ada yang tunggu promotion last minute and macam2. Ada show gadgets baru and also accessories phone. Varity..!!
Stuff untuk baby and barang2 keperluan rumah aku masuk tengok camtu2 je sebab minat tu xdatang lagi. Orang ada baby mesti la suka event2 camni which ada jual barang2 baby, bantal, cadar, tikar, barang2 dapur and macam2 la.
After that aku balik airport untuk teroka airport pulak. Aku go by terminal, masuk 1 terminal aku visit semua point of interest dia and then proceed next terminal and lastly decided port untuk lepak and habiskan sisa2 masa yang ada.

Untuk nak tahu semua POI (point of interest) yang ada dalam airport ni, just take pamphlet provided. Agak2 nk sesat tya je la counter2 berkenaan. Malu bertanya sesat jalan! Each terminal ada POI dia trsendiri.

Butterfly Garden

Butterfly garden – seriously memang banyak gilaa rama2 yang ada dekat dalam tempat ni. Siap dengan telur2 sekali cukup. Ada la rasa ala2 batman masa mula2 masuk gua kena hurung dengan kelawar. Macam2 jenis and macam2 warna and yang xpernah tahu pun ada.
Koi Pond

Koi pond – located dekat tengah2 terminal, ada kolam consider besar jugak utk indoor pond.
fantasy walkway


Fantasy garden – dekat tengah2 jugak tiba2 je ada macam taman mcm alice in wonderland. Ada colourful punya daun2 la, bridge, pond etc.
Pot around the globe
pictures tree by small booth operation

my picture at the tree

Show – dekat dalam airport ni merata ada show psal art. Ada show pot, patung, brg2 antik, graphic and macam2 la. Memang banyak dekat dalam ni. Agak2 kalau pergi show ni sambil baca2 description dia mmg xsempat abis 2 hari transit pun. And aku ada snap gambar dekat booth provided and lepas tu gambar kita akan keluar dekat picture tree tu and also bole hantar direct ke email kita. Nak kena rajin je jalan dekat dalam airport ni sebab macam2 ada.
in the middle of the terminal (soccer game)

ps3s

Play station – play station ni bkan biasa2 kot. Memang ada ps3 and xbox dia letak situ. And kebetulan masa ni ada event bola, fifa kalau xsilap. Siap ada tournament lagi dekat tengah2 terminal tu. Ada kerusi lepak semua complete situ. Aku dapat la merasa main ps4 and xbox kat situ. Agak pisang la main sorang2 and aku plak xpernah ada gaming2 macam ni dekat rumah, so memang xreti sgt nk main. Btw awesome hand-on of new ps3 masa tu.
movies marathon

Movies – siap ada wayang kot dekat airport ni. Awesome gilaa la airport ni. Dia memang open je untuk anyone yang transit dekat situ. Mana sempat nak bosan dduk airport ni. Dia ada satu screen je and xramai sgt orang sebab mybe dh banyak attraction lain. Transit seminggu pun xde hal ni.

cactus garden


Sunflower and cactus garden – garden memang bersepah jugak dekat dalam airport ni. Sunflower garden ni space dekat luar terminal which of course bersepah dengan sunflower and bole tengok flight take off as well. Dekat sudut lain ada garden special untuk cactus pulak.
plenty of free internet stations

VIP charging station all over the airport (VIP la sgt)

Charging & internet area – memang xpyah risau la pasal habis battery dekat sini sebab bersepah tempat charging. Bawak wire je.  Siap ada kerusi vip lagi. Haa, charge phone sit back and relax. Then pc untuk surfing internet pun bersepah. X macam airport lain which kena connect internet dari phone je and ada time limit. Pc ni ada time limit juga rasanya, tapi pc dia bersepah, habis masa jump la pergi pc lain pulak.hahaha
Free of charge and everywhere

So Osim – rasa nak duduk kerusi rest n go dekat shopping mall or R&R tu? Dekat sini ada and yg menariknya, free kot wei..! awesome..! bagus la dorg ni sebab tahu orang berjalan merata dekat dalam airport ni then they’ve come up with a solution which orang bole rehat and proceed to next POI.

Ni xsemua lagi aku cerita pasal airport ni sebab ada macam2 lagi dekat airport ni. Nak experience semua ni datang je airport ni saja2 or plan transit lama sikit dekat airport ni. Seriously memang x puas aku lepak airport ni. Chill..!

Comments

Popular posts from this blog

Tony Fernandes - Leadership in Organization

Pemimpin Islam: Syarat syarat menjadi Khalifah

KUIH MUIH TRADISIONAL